FÖR JUST

idag har vi haft storbesök här..fay från kanada en släkting på köpet! :) så det har varut engelska talk idag, släktforskar och hon har hittat brev som mina släktingar skrev på 1800-talet..otroligt. Ganska så invecklat men man förstår efter ett tag. Tex som en i min släkt åkte till amerika med sina tre söner men hans fru och dotter vilje inte följa med så dom stannade i sverige. Och denna pappa och man väntade hela sitt liv på att hans dotter och fru. han skickade dessutom biljetter för att dom skulle komma. Men dom kom aldrig, han väntade hela sitt liv på ingenting. Tragiskt! Hemskt släkt man har : ) Men nångång ska jag ta mig en tripp till kanada! :)

nu på kvällen harjag sett på michael jacksons minnescermoni..helt ofattbart att den människan har faktiskt dött! Tror det blev ikväll jag riktigt förstod för idag har det varit program om han hela dagan på fyran. Men nu på kvällskvisten så tittada jag på minnesc-... och det var berörande. Tusentals personer satt och tittade på han kista som var gjorde av silver eller var det guld? :S men iaf så kom det stora artister och höll tal och sjöng mycket vackert! men det var på slutet av programmet som det sprack inombords för mig..der var när Paris Jackson(michaels dotter) gick fram till micken.  Hon hann inte komma fram för ens hon ha börjat grinat..de orden som hon sa är det orden som är viktigast. Vilket mod att hon ställde sig där. tuff tjej!

vila i frid michael jackson du kommer alltid att finnas i våran hjärtan och på youtube!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0